Toimitusehdot


TILAAJA

Toimitamme tuotteita niin yksityisille kuin yrityksillekin. Tilaajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta. Alle 18-vuotiaat saavat tilata ainoastaan huoltajansa suostumuksella.

ARVONLISÄVERO

Julkisella kaupan puolella kaikkien tuotteiden hintaan sisältyy arvonlisävero (Alv), joka tällä hetkellä on 24%.

Yritys ja jälleenmyyjäpuolella hinnat voivat olla esitettynä myös verottomina. Tuotteen hinnan vieressä näkyy merkintä Alv 0%. Arvonlisävero lisätään ostoskorin loppusummaan.

TOIMITUSAIKA

Tilauksen käsittelyaika on pääsääntöisesti 1-4 arkipäivää, jonka jälkeen tilaus lähtee Postin tai Matkahuollon kuljetettavaksi. Myynnissä on myös tilaustuotteita, joiden toimitusaika vaihtelee 1-5 viikkoon. Näistä on kuitenkin erikseen mainittu tuotteen yhteydessä.

VARASTOTUOTE on tuote jota pyritään aina pitämään varastossa taikka sen saatavuus on yleensä alle 5 työpäivää. Mikäli toimitus kestää kauemmin ilmoitamme siitä tilaajalle.

TILAUSTUOTE on tuote jolla on pidempi toimitusaika taikka se tilataan ainoastaan kun sitä on myyty. Arvioitu toimitusaika on ilmoitettu tuotteen yhteydessä.

TOIMITUSTAVAT JA TOIMITUSPAIKKA

Posti ja Matkahuolto -paketit toimitetaan asiakkaan valitseman tilaustavan mukaisesti joko lähimpään Postin/Matkahuollon noutopisteeseen, asiakkaan kotiin tai muuhun asiakkaan valitsemaan toimitusosoitteeseen (esimerkiksi lahjatilauksen vastaanottajalle). Toimitamme tilauksia vain Suomeen. Asiakas näkee syötettyään postinumeronsa ostoskorissa häntä lähellä olevat Postin tai Matkahuollon noutopisteet. Voit myös valita eri Postin tai Matkahuollon noutopisteen syöttämällä toisen postinumeron. Paketti tulee noutaa seuraavan kahden täyden kalenteriviikon aikana. Mikäli asiakas ei nouda lähetystä määräajan puitteissa, palautuu lähetys meille.

TOIMITUSKULUT

Tilauksen toimituskulut Matkahuollon kautta ovat:
  • alkaen 7,90€ / tilaus MH Lähellä -toimitustavalla. Lähetys toimitetaan valitsemaasi Matkahuollon noutopisteeseen. Huom. 1-5 laatikkoa.
  • alkaen 13,90€ / tilaus MH Jakopaketti -toimitustavalla. Lähetys toimitetaan perille asti toimitettuna arkipäivinä. Matkahuolto ottaa asiakkaaseen yhteyttä toimitusajankohdasta. Lähetys saa sisältää max. 15 pakettia.
Tilauksen toimituskulut Postin kautta ovat:
  • alkaen 9,50€ / tilaus Posti-toimitustavalla rippuen tilauksen koosta. Tilaus toimitetaan edullisimmalla mahdollisella tavalla joko kirjeenä kotiin tai postipakettina toimitettuna valitsemaasi postin noutopisteeseen. Huom. vain yksi laatikko.
  • alkaen 13,90€ / tilaus perille asti toimitettuna arkipäivinä klo 9-14. Posti yrittää toimittaa tilauksen kerran. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, jätetään käynnistä saapumisilmoitus jonka jälkeen lähetys on noudettavissa ilmoitetusta Postin toimipaikasta.
  • alkaen 15,90€ / tilaus kotiovelle toimitettuna. Kotiinkuljetettaviin lähetyksiin pyydämme liittämään vastaanottajan puhelinnumeron, sillä posti soittaa vastaanottajalle ja sopii toimitusajankohdasta.
Nouto - 0 € / Noudettaessa tilaus toimipisteestämme, toimituskuluja ei ole.

Toimitamme tilauksia toistaiseksi vain Suomeen.

MAKSUTAVAT

Verkkopankki Asiakkaalla tulee olla käytössään verkkopankkitunnukset. Maksutapahtuma veloitetaan suoraan asiakkaan tililtä verkkopankkiympäristössä. Tilaaminen ja maksaminen tapahtuvat turvallisesti SLL-suojatussa yhteydessä. Luottokortit Luottokortin tiedot lähetetään SSL-suojatussa yhteydessä Luottokunnan Digitaaliseen maksupalveluun. Luottokunnan palvelu varmentaa maksun, joten luottokortin tiedot eivät näy myyjän järjestelmässä. Myöskään luottokortin numero ei tallennu palvelimellemme.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Collector Lasku/Osamaksu (yksityishenkilöt)

Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla yksityishenkilö voi maksaa ostoksiaan jopa 2000 €:n saakka. 

Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.
Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)
Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.
Saatte täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkemman palvelukuvauksen löydät  
https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät  https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät  https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

Ennakkomaksu / tilisiirto

Tilauksen yhteydessä muodostetulla laskulla on 14 päivää aikaa maksaa tilatut tavarat. Tilaus astuu voimaan kun suoritus näkyy tilillämme. Toimitamme tilauksen mahdollisimman pian. Kahden viikon jälkeen poistamme tuotevarauksen/tilauksen.

Perinteinen lasku 

Lähetämme perinteisen paperi-/verkkolaskun tilauksen toimittamisen jälkeen. Maksuaikaa laskulla 14pv netto. Tämä vaihtoehto on vain tunnetuille yrityksille ja kytkentä tapahtuu asiakaspalvelussamme rekisteröitymisen jälkeen 1 arkivuorokauden kuluessa. Verkkolaskusta maininta (+tiedot mikäli ei aiemmin ilmoitettu) ostoskorin "Erityistoiveet" -kentässä.

Huom! Yritykset voivat tilata asukkaiden laskuun tavaroita, ota siinä tapauksessa yhteyttä asiakaspalveluumme.

TILAUKSEN PERUUTTAMINEN

Tilauksen voi peruuttaa ilmoittamalla siitä Suomen Hoivatarvikkeen asiakaspalveluun viimeistään 14 vrk:n kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Mikäli tilaus on jo annettu Postin kuljetettavaksi, asiakkaan tulee palauttaa tilatut tuotteet lähettäjälle palautusohjeen mukaisesti (kts. Vaihto- ja palautusoikeus).

VAIHTO- JA PALAUTUSOIKEUS

Kaikilla tuotteillamme on 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisissä myyntipakkauksissaan. Noutotilauksena ostetut tuotteet palautetaan Suomen Hoivatarvikkeen noutopisteeseen. Verkkokaupastamme tilattu tuote palautetaan Suomen Hoivatarvikkeelle postin kautta asiakaspalautuksena. Asiakaspalautuksena tehty palautus on asiakkaalle maksuton. Palautukseen tulee liittää seuraavat tiedot: Tilaajan nimi, tilausnumero, puhelinnumero tai sähköpostiosoite, palautettavat tuotteet, tilalle vaihdettavat tuotteet sekä tilinumero mahdollista maksun palautusta varten. Palautuksen yhteyteen tulee myös liittää tieto siitä, onko kyseessä tuotteen palautus vai vaihto toiseen tuotteeseen.

Palautusosoite (POSTI):
Suomen Hoivatarvike Oy
Asiakaspalautus
Friitalantie 1
28430 Pori

Kuluttajansuojalain mukaisesti palautamme maksetun kauppahinnan tilaajan omalle pankkitilille. Tilinumero tulee ilmoittaa palautuksen yhteydessä. Mikäli haluatte vaihtaa tuotteen toiseen, hyvitämme palautetun tuotteen hinnan tilauksen loppusummasta. Ylimääräinen suoritus palautetaan tilillenne, mikäli palautuksen määrä on suurempi kuin tilattujen uusien tuotteiden arvo. Maksusuoritus palautetaan tilillenne 14 vuorokauden kuluessa tuotteen saapumisesta. Mikäli tilaamanne tuote on virheellinen, ottakaa mahdollisimman pian yhteyttä asiakaspalveluumme.

NOUTAMATTOMAT LÄHETYKSET

Mikäli pakettia ei noudeta määräaikaan mennessä ja se palautuu meille, kyseessä ei ole tilauksen peruuttaminen tai asiakaspalautus. Tällöin olemme oikeutettuja perimään paketin lähettämisestä/palautuksesta syntyneet kuljetusliikkeen kulut kun maksetun tilauksen suoritusta palautetaan. Mikäli lähetämme noutamattoman ja meille palautuneen lähetyksen uudelleen, laskutamme siitä kulut palautuksesta sekä uudelleen lähetyksestä.

HINNAT

Pidätämme kaikki oikeudet hinnanmuutoksiin, mikäli rahdeissa, valuuttakursseissa tai ostohinnoissa tapahtuu äkillisiä muutoksia.

ERIMIELISYYDET

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttajariitalautakunta (www.kuluttajariita.fi)


ASIAKASREKISTERISELOSTE

Henkilötietolaki (523/99) 10 § Rekisteriselosteen laatimispäivämäärä 08.05.2015. 

Rekisterinpitäjä

Suomen Hoivatarvike Oy
Friitalantie 1
28430 Pori
puh. (02) 6418 110
sähköposti: asiakaspalvelu(a)hoivatarvike.fi  (Korvaa (a)->@)
www.hoivatarvike.fi
Y-tunnus: 1884823-7

Rekisteriasioita hoitava henkilö

Toni Kaarto
Friitalantie 1
28430 Pori
puh. (02) 6418 110
sähköposti: asiakaspalvelu(a)hoivatarvike.fi
Korvaa (a)->@

Rekisterin nimi

Suomen Hoivatarvike Oy:n asiakasrekisteri

Rekisterin käyttötarkoitus

Asiakassuhteiden hoito.
Rekisterin tietosisältö Asiakkaan nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero. Lisäksi rekisterissä säilytetään asiakkaan tilaushistoria.

Säännönmukaiset tietolähteet

Asiakas syöttää itse tiedot järjestelmään. 

Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta ulkopuolisille.

Rekisterin suojauksen periaatteet

Rekisterissä olevia tietoja käyttävät vain ne henkilöt, joiden työtehtäviin se kuuluu. Rekisteri sijaitsee suojatulla palvelimella, jonka tietoihin pääsee käsiksi vain käyttäjätunnuksella ja salasanalla.

Tietojen tarkistus

Asiakkaalla on henkilötietolain mukainen oikeus tarkistaa rekisterissä olevat tietonsa. Asiakas on oikeutettu tarkistamaan rekisteritietonsa maksutta enintään kerran vuodessa. Jos asiakas haluaa tarkistaa tietonsa useammin, olemme oikeutetut perimään korvauksen tietojen antamisesta.